Thursday, January 15, 2009

kenapa begini?aduyai

kenapa orang malaysia sekarang suka mcm ni?:

  1. Kalau nampak dua lelaki masuk butik baju berdua orang akan ingat mereka gay(atau at least pandangan mata yang curious).
  2. Kalau muka shaved habis, pakai kemas dan pakai baju light pink dan pergi servis kereta berwarna hijau dan terserempak dengan lelaki gay maka lelaki gay tersebut akan ingat lelaki tersebut juga gay untuk diflirt.
  3. Kalau seorang lelaki muda sedang berjalan dengan seorang ibu muda orang akan ingat lelaki itu adalah anak ikan.
  4. Kalau seorang lelaki sering keluar dengan kawan perempuan( ya hanya kawan) yang berbeza-beza untuk sekadar minum atau teman shopping di tempat yang sama orang akan ingat lelaki itu adalah player. (ye bukan steven gerrard yg saya maksudkan)

Isu 1 ~

Hari tu aku,erin,adam, and fira pergi time square. Ada satu scene di mana
Erin and fira hilang tah kemana so aku dengan adam jalan-jalan and masuk giordano.Aku jumpe baju ni aku suka,then adam pun cakap baju tu cun.(gaydar penjual tersebut mula aktif disini). Then aku beli baju tu, then amoi promoter tu dari pandangan mata yang agak cun pada awalnyer dah mula bagi looks yang curious dan tergelak2 sipu2 sendirian masa aku nak bayar.~(mungkin aku hanya paranoid)


Isu 2.

Ni lagi hampeh. Hari tu aku pergi servis kereta. .Masa aku servis ada sorang mamat ni muka jambu tibe2 tegur aku.borak2 standard pasal kereta. Aku layan je la. Then tibe2 dia sibuk tanyer pasal life aku,aku duduk mana,datang sorang ke x, dan yang paling hampeh sekali mamat jambu tu siap mintak no phone aku. Wadepak????( ok. So aku assume dia ni gay.ye org Malaysia sekarang susah.haha). Aku dengan selamba nya bagi nombor entah sape2 entah,

Isu3

On the way home dari studio petang tadi aku singgah the curve sebab aku craving donut yg overated dan overmanis tapi aku suka itu. Masa aku kat the curve aku terserempak ngan Puan Eliza. Dia tegur aku,then dia ajak aku lepak kat kedai kopi yang perlu kite boikot sekarang
( note : ye aku dengan beliau agak rapat dan dia sangat outgoing type punya mother~tak reti nak explain macam mana). So aku lepak and borak2 agak mesra dengan dia.Then masa nak balik aku terserempak ngan member aku. Dialog dia mcm ni

”Eh bro, patutla loaded semacam ko sekarang”

”apsal ko cakap mcm tu?”

”ye la aku tgk ko bahagia je dengan perempuan tu tadi”

” PAK OFF!”

(aku terpikir, apehal aku ade member mcm ni, and sejak bila pulak aku loaded. Tiap2 bulan pakai duit bapak aku.sampai dah tahap segan untuk mintak.haha. Kalau dia baca ni,insyallah dia bagi duit esok)

ISU 4

Juga di the curve. Aku memang selalu lepak kat teh tarik place after office hours. Kadang-kadang ramai2 kadang-kadang berdua.tapi the last two days aku lepak situ.Hari isnin dengan kawan aku jules, then esoknyer ngan kawan aku jugak erin. Then masa dah nak bayar, cashier tu ckp banyak girlfriend abang eh? Sekali lagi wadepak??

19 comments:

erinarara said...

hahahaahaahahahaa
tu la metrosexual sangat kut hehe
but isu 1 tu pernah jadi kat bg kakak i haha

Anonymous said...

wakakakaka
bukan semua orang mentaliti mcm tu ok!haha tapi lawak la pulak

Anonymous said...

nampk ye byk isu aik u skrg.... makin macho kot sampaikan xckp gul.. laki pun nk u hehehhehe...

Anonymous said...

haha u have some points there. apa pasal entah jadi mcm ni sekarang.dulu x de pun hahaha

kydie said...

mcm bangang jer sgl isu y dilemparkn...!haha..agknye muke u mmg gay kot..!hahaha..;p

bdw, lets pray that ur dad bc post nie so dia ley bg duit..!hehe

Anonymous said...

isu 1
promoter tu bowrink and u tibe2 jadi pemecah hening sepi die..

isu 2
mamat gay tu baru break up ngan boy/girlfren die..or either..

isu 3
ntah...die suke mkn ikan kot..


isu 4
die sepatutnye berterima kasih sebab u da bwak ramai customer datang mkn kat situ..u should say that..haha

same gak klu girl jln ngan org tue yg smart sket...mesti org kate die tu perempuan simpanan kn...huhu

Anonymous said...

ha betul sangat la tu. aku pun dia pandang pelik je.siot betul hahah

Aishahtur said...

hahaha ape daa dorg ni,, ceyh betul. btw lagu kat blog ko sodap weh.

kydie said...

ala...mulut owg kwg bkn ley tutup kn...people in malaysia mmg suke wt assumption sndri..

Anonymous said...

sabar jer la ko dik, da tgh tak der keje ni kan, banyak gak lagi dugaan yg datang.

Anonymous said...

hehehhe setuju!
and probably cuz u too metrosexual kut itu yang gay attracted to you kat servis kereta tu hahaha

asrulqueresma said...

erin-haha metrosexual bukan gay ok

anonymous-memang bukan semua org.tapi most people are

kydie-memang bangang isu ni haha

ladyann-isu 1-xdenyer sepi.punya la ramai,tp time kiteorg dia wat mcm tu pulak. isu 2- maybe haha isu 3- fish n chip? isu 4-agree

adam- ko punya pasal la ni haha

sara- metrojaya kut

Fero said...

best ar ayat2 ko...

refer kpd :-

Wadepak????

PAK OFF!

nice~~~

Anonymous said...

bro,,my 1st comment..hahaha
aku komen la ni..support2..huhu
byk bnd jadi kt ko ek?haha
layan ja...

Anonymous said...

aku akan meng"extract" lg cite2 penulis blog ni..kire yg tersirat la..hahaha

Issue 1
-mgkin mase ko nk byr tu, ko byr berdua dgn membe ko,mgkn member ko sedg menghulurkan duit kpd kau,mcm ala2 couple la..mesra2 kan..hahaha,pastu dgn kesalahan ko memilih warna putih adalah kerana amoi tu akan igt korg adalah gay yg suci..so moral of the story bli la kaler hitam,coklat or hijau..elakkan kaler putih dan pink..hahaha
p/s:pndangan mata kasar amoi giordano

Issue 2
-isu ni mgkan mamat tu sdg kesepian (madepaker!! nk termuntah aku)..dan dgn hari itu ko br lps shave(mgkn ko x ptt shave ari tu,shave la esk ke)..maka,di sekitar bhg bwh mulut dan hidung iaitu misai dan janggut akan menjadi bersih dan berkilat seperti jambu yg telah msk..maka, dgn tdk sengaja..mamat itu mula tertarik dgn ko dan meminta no fon ko..
p/s:mayb mamat tu hnya nk berkongsi cerita psl kereta?kan?..kan?..kan?

Issue 3
-drpd mata kasar, Pn. Eliza itu adalah seorg hot mum yg thp gaban punye?..haha, maka utk mengelakkan diri kau difitnah..jgn lpk di kdai2seperti itu..jika tidak ayat2 spt "wahh..bahagia ek ko dgn pompuan tu skarang" dan juga "eh,hebat ko" hahaha..akan muncul di mulut2 org yg nmpak itu..dannn secara tdk lgsg ko pula akan menjawab MADEPAKKK!!

Issue 4
-utk mengelakkan diri kau dicop sbg player..mgkn arini ko bwk membe ko jules, esk plak ko bwk Pn.Eliza..ane(mamak) tu tnye,ko bleh claim itu mak kau..then hari berikutnya ko bwk kwn ko si erin tu..maka mamak tu akan ckp..boley kasi sikit ajar ka macha?mcm mana itu ayat mau kasi sama perempuan..

p/s:ko akan dpt minum free setiap ptg di kdai ane tu..

sekian,
Terima kasih

asrulqueresma said...

hahaaha vince, semangat betul ko extract hahah

Anonymous said...

huhuhuhu..
xcukup dgn gurls..lelaki pun u boleh tersangkut..
sungguh metroseksual..
=)

asrulqueresma said...

correction! sejak bila i yg tersangkut? please re-read haha

Anonymous said...

hahahahahahhaa...;p