Thursday, January 29, 2009

Growing up is Fun but Stressful : part 1

Nota: Not an interesting post,hanya blast from the past

Semenjak aku x bape sihat ni..aku agak jadi melodramatic teringat zaman sekolah rendah,

Ni antara benda yang paling aku ingat time tu,

Memory lane 1.

Asalkan ari jumaat je, aku selalu sgt ikut ayah aku g office kat putra place.

So aku end up lepak the mall ngan kawan2 aku.Kecik2 dah melepak..Sbb tu bile besar jadi malas haha...

disebabkan time tu hanya pakai duit mak bapak (sekarang pun),so selalu nyer kiteorg akan habiskan masa lepak kat McD the mall tu je....the mall je time tu haha

Almost every Friday lepak situ, sampai akak mCD tu dah kenal dah..(makcik dah kut sekarang).

Pastu adelah 1 day ni, firdaus terbuat air jatuh and tertumpah sebab dia minum sambil nyanyi lagu backstreet boys..x boleh blah..dah la tumpah dikhalayak ramai. Nasib baik akak McD tu belanja air baru ,dah la large, siap dgn French fries lagi.. over lak dia.

Then, bape minggu pas tu tah aku lepak lagi Mcd kat situ ngan kawan aku syafiq.

Aku pun ckp kat dia, ”cube ko jatuh kan air ko,nanti mesti akak tu bagi air baru dgn french fries,so kite x pyah spend duit beli french fries." So, kiteorg pun buat la experiment, and dia buat2 terjatuhkan air tu, dikhalayak ramai lagi. Pastu sorang brader McD (pakcik dah kut sekarang) dengan murah hatinya bagi air baru 2 dengan french fries hahaha. Baik giler orang time tu.Mungkin masa tu muka kami comel. Uik? Comel? Errr

Kalau sekarang...harammmm, jgn kan air...french fries pun belum tentu nak ganti huhuhu


Memory lane 2

Kalau petang2 after sekolah je.....aku either end up lepak umah member2, x pun lepak umah sendiri…

.Antara benda yg aku paling ingat was lepak atas bumbung ramai2 pastu wat video clip a-la michael jackson dlm earth song..(ya hanya berdiri & depakan tgn biar angin tiup kuat2...entah hape2)...

But, after satu hari tu ,member baik aku, Wan pecahkan bumbung umah aku (yes hajar,its the same wan huhu)...kiteorg dah x naik bumbung dah..berat betul Wan ni time tu …kecik2 dah berat hahahah...

Yang x boleh blahnyer, bile bapak aku balik rumah..dia tanyer aku :

” mcm mane boleh pecah atap ni?”

”entah, kiteorg balik2 je dah mmg pecah..org baling batu agaknyer”

(kecik2 dah menipu)

” dah tu, sape pulak yg kemas serpihan kat bawah ni...elok2 je dah letak tepi, xkan orang luar boleh masuk pagar kite kemas”

” orang gaji kut, pa”





”kite mana ada orang gaji!”

” oh, xde eh?”

Ok...kantoi sudah

Tapi sekarang...rumah tu pun dah jual

7 comments:

Anonymous said...

hahahaha naughty by nature ni

Anonymous said...

hahaha dan2 je ingat dialog time skolah rendah huhuhu...

kydie said...

hhaha..can't wait for the part 2..huhu

Anonymous said...

ooo mcm ni u kecik-kecik lol
why x sihat?
btw, don't forget to come to my open house.
halalness guaranteed

Anonymous said...

muahahahahaaha,,,,gelak dlu..huhu
gler bro..mmg terkenang ar..sape la dak yg berat 2..ish3..pecah abes bumbung umh 2..sory aunty n uncle..haha..
ko mcm tau2 bro,,last tuesday..aku g round2 kt sri segambut..pas2 xjmp dh umh 2..lpe dh mn satu..hahaaha..
gler memory siot..after skol jln kaki g umh ko..haha..
n 1 more..tinggalkan mmbr kt tmpat mancing!!!hahahaaha!!!!!
panjang lak comment aku..excited lak..hahahaaha

nanad said...

lolz. sgt nottyyyy... kekekee

ainishamsi said...

salam, dude, walaupun aku tak wujud dalam latar tempat, aku rasa aku wujud dalam time frame cerita2 ko nih.

gila tak leh blah korg zaman suci2 dulu. cam cis!