Monday, February 2, 2009

namaku bukan farid.....

I woke up very early pagi tadi,maybe sbb excited liverpool menang smlm.
So aku breakfast kat mohsin wif few others.
time aku breakfast tu, ade sorang makcik tua ni tgk je kat aku mcm dia kenal sgt aku,
aku senyum kat dia, dia senyum balik....

On the way balik,aku nak ke kereta tibe2 dia panggil dari belakang
" nak, tunggu nak "
"ye, makcik?" (sopan habis)

tibe-tibe dia terus g kat aku peluk aku nangis2 teresak2

"Farid, mana farid pergi selama ni farid?"
"kenapa farid tinggal mak mcm tu je farid?'
"farid x syg mak ke?"
"farid pergi mane?"

Aku terkedu...confuse ape aku dah wat? aku kena MTV punk'd oleh ashton kutcher kah?aku cari camera ...xde

tibe-tibe makcik tu mcm nak terjatuh
aku pegang dia
aku explain

"makcik, makcik dah salah org ni makcik, saya bukan Farid makcik"
x sempat ayat aku habis...
"Farid masih x maafkan mak ye Farid?"
"Mak dah xde sape Farid, ayah kamu pun dah lari entah kemana"
"farid balik lah rumah, maafkan mak farid"
dia masih teresak2....aku masih blur..kesian pun ade

"mak sanggup buat ape saje farid,asalkan farid balik rumah"
"makcik,tenang makcik...saya ni memang bukan farid makcik,saya Asrul makcik"
"takperla Farid, kalau farid xnak terima mak"
"mak tunggu sampai farid balik"(tangan dia masih usap muka aku,mcm sorang mak sentuh anak dia...sumpah aku rase mcm sedih time tu.)

"mak cik duduk mane?"

tibe2 telefon aku bunyi....aku jawab..aku pusing belakang..
bile dah abis ckp telefon aku pusing balik...

makcik tu dah xde.....kesian pulak kat dia..especially tgk expression muke dia ngan nangis2 dia tu lagi...aku rase mcm mak betul aku pulak yg nangis tu....

so for anyone out there named Farid yg mak dia tgh cari dia...plz come back home

10 comments:

Anonymous said...

sedihnye..
kalo i dkt tmpt u..mesti dah meleleh dah mate i..
ade hikmah 2..

Anonymous said...

ko ikut la die blk umah..hahaha
or..maybe die bkn makcik??tetibe je ilang?hehehe
tp die mmg sdh gler kot anak die lari x blk2...sume die nmpak tu la farid...

Aishahtur said...

jangan makcik tu nak buat ape-ape sudah. sangke baik sangke baik hehe

farid farid~

Anonymous said...

farid asrul hafiy.. sedap x???

sgt sedih ok... apa la jd k makcik 2 kan...

kydie said...

betul ke makcik 2 owg beb? toleh2 trus x der.. confuse...

tp kn.. serious kesian gler..

farid.. blk lah nk.. nie pesal blogging lg nie.. g blk umah..

hehehe

Anonymous said...

Kenapa aku terasa macam kelakar pun ada. Sedih pun ada. Tetapi mana makcik tu pergi? Kau tak tangkap gambar dia ke? Takkan kawang2 kau pun takde satu pun yang snap muka dia.

Anonymous said...

serius?!
saje je buat samarinda...
sedey la weih..

ara said...

i think kan maybe u dh tertukar la time kat hsptl dlu..ntah mmg u ank dier...
asrul hafiy farid..heheh

MrS. aNaStasiA said...

sian nye kat mak cik tu...
mst die rindu kat anak die farid sgt2 kan...

padeyys said...

wei..
kawe rasa demo betul doh 2..
hahahha..
asrul-farid..
ada A,ada R..
betul dh 2..